Zeeman Destroy Your Jeans

maandag 22 augustus 2011

Technieken voor bleken, slijten, gaten en kleuren, om een goedkope spijkerbroek op te leuken. De instructievideo’s van Zeeman’s nieuwe campagne ‘Destroy Your Jeans’, hebben in drie dagen al meer dan duizend views gekregen. De textielketen wil opnieuw laten zien dat ‘er goed uitzien niet duur hoeft te zijn’.

En met die boodschap is (de marketing van) Zeeman al langer druk. Zo stuntte de keten afgelopen zomer op Amsterdam International Fashion Week (AIFW) met het nieuwe label Frank, en in 2009 creëerde het bedrijf een ware hype met de gele Zeeman-boxer die gratis te verkrijgen was. In navolging van de recessieboxer werd de ‘Muts Have’ gebracht.

Volgende maand verschijnen in de schappen van Zeeman bijzondere pyjamabroeken, slaapshirts, nachthemden, hipsters en onderbroeken, namelijk van Bas Kosters. Het is de eerste keer dat Zeeman de handen ineengeslagen heeft met een modeontwerper.



Techniek #1




Techniek #2