Toch 12e Week van de Lingerie

Het ziet ernaar uit dat komend najaar toch de 12e editie van de Week van de Lingerie zal kunnen plaatsvinden. Dat heeft Bodyfashion Nederland bekendgemaakt tijdens een bijeenkomst voor de nationale modepers in Amsterdam. In maart dreigde de jaarlijkse promotionele actieweek rond lingeriespeciaalzaken noodgedwongen te worden afgeblazen, omdat enkele grote spelers in de branche hun steun zouden intrekken. Nu is toegezegd dat ook dit jaar Libresse hoofdsponsor van de 'Week' blijft en dat die in week 43 - de laatste week van oktober - zal plaatsvinden.

Wegens de "opstartperikelen" is het programma nog niet volledig ingevuld. Wel werd gemeld dat de bodyfashion-agenda (een cadeautje dat door participerende winkels tijdens de week bij een aankoop wordt gegeven) terugkomt. Bodyfashion Nederland acht de promotionele week noodzakelijk, omdat men ook in de bodyfashionbranche te kampen heeft met een consument die minder spendeert. Vooral vrouwen bezuinigen voor het eerst in lange tijd nu toch weer op hun ondergoed. Onder mannen blijven de uitgaven vrijwel gelijk.

Het startschot voor de Week van de Lingerie zal traditiegetrouw tijdens de Nacht van de Lingerie gegeven worden - wanneer die plaatsvindt is nog niet bekend. De 'Nacht' staat ieder jaar in het teken van de uitreiking van de Bodyfashion Awards voor het mooiste en meest innovatieve ondergoed. Tevens wordt op deze feestelijke avond van oudsher de 'Lingeriedraag(st)er van het Jaar' bekendgemaakt. Vorig jaar viel deze eer toe aan actrice Isa Hoes.

www.weekvandelingerie.nl
9 juni 2005

 

BraStraps nu in Nederland

Het Amerikaanse merk BraStraps is nu in Nederland verkrijgbaar. Het bedrijf heeft sinds kort een zelfstandige vestiging in Europa met het hoofdkantoor in Amsterdam.

De verwisselbare bh bandjes zijn in meer dan 90 verschillende trendy en klassieke kleuren en stijlen verkrijgbaar. Hiermee kun je je ondergoed afstemmen op je kleding, wat niet geheel onbelangrijk is naar mate de zomer nadert en onthullende topjes de rigeur worden. De bandjes zijn zo aantrekkelijk dat je ze wel moet laten zien. Zo zijn er bandjes versierd met kralen, vlinders en roosjes. Er zijn gekleurde en transparante bandjes, bandjes met of zonder bergkristallen, en zelfs met parels versierd.

Met een zeer brede doelgroep is BraStraps is in de VS en Australië al een enorme hit. Voor verkooppunten in Nederland, raadpleeg de site. Prijzen variëren van EUR 7,95 tot EUR 11,95.

www.brastraps.nl
12 mei 2005

 

Einde 'Week van de Lingerie'?

De twaalfde editie van de 'Week van de Lingerie', gaat waarschijnlijk niet door, dit heeft Bodyfashion Nederland vandaag laten weten. Enkele grote spelers in de branche, derden noemen V&D en de Bijenkorf, zouden hun steun terugtrekken. En hiermee verdwijnt het fundament van de Week van de Lingerie, aldus Bodyfashion Nederland.

Vorig jaar was de elfde keer dat heel Nederland in het teken stond van mooi ondergoed, toen was de week van zaterdag 23 tot en met zaterdag 30 oktober. De drie Livera winkels in Utrecht behoren, samen met een zaak in Zeist, tot één groep die zich aan de formule van Livera heeft verbonden. Adjunct directeur mevrouw Kuyvenhoven is verrast over het nieuws. "Ik heb hier nog niets over gehoord. Voor zover ik weet heeft Livera ook gewoon plannen voor de komende Week van de Lingerie. Ik heb wel gehoord dat V&D en de Bijenkorf niet langer mee willen doen. Maar als er geen 'Week' komt, dan gaan wij er als groep winkels zeker mee door door er iets aan te doen," aldus Kuyvenhoven. Volgens Kuyvenhoven kweekte de Week van de Lingerie veel goodwill bij de clientèle. "De extra aandacht was heel waardevol. Misschien dat zich dat niet meteen vertaalde op dat moment, in die week, maar uiteindelijk zag je het resultaat terug over het hele jaar. De Lingerieagenda werd altijd heel enthousiast ontvangen, misschien dat wij daar dan wel mee doorgaan met ons eigen logo erin."

Ook voor mevrouw Kabakaki van Lingerie Aphrodite op toplocatie Oudkerkhof in Utrecht is het afblazen van de Week van de Lingerie nieuw. "Maar voor mij maakt het niet uit," is haar reactie. "Ik moet het van mijn vaste klanten hebben. Zij komen geregeld langs om te kijken wat er nieuw in de collectie is. Ik heb de winkel nu tien jaar en kan niet zeggen dat er veel verschil is tussen de periode van de Week van de Lingerie of andere weken. De klanten die langs komen weten vaak wel dat het de Week van de Lingerie is en komen daar op af, niet omdat ik het vooraf laat weten. Maar bepaalde lingeriemerken die ik voer, geven op dat moment bij een set een extra gratis slipje weg en daar doe ik dan aan mee."

De Week van de Lingerie bestaat sinds 1994 en heeft zich in de loop van de tijd steeds meer aandacht van de media gekregen. Niet in de laatste plaats door ieder jaar de trofee van 'Lingeriedrager van het Jaar' uit te reiken. De eerste die de prijs kreeg uitgereikt was Frank Rijkaard. Daarna volgden meer bekende Nederlanders als Sylvia Millecam (1998), Bridget Maasland (1999) en als hekkesluiter vorig jaar Isa Hoes. De prijsuitreiking vond plaats tijdens de spraakmakende Nacht van de Lingerie. Maar andere goede aandachtspunten waren de uitgave van posters van Het Melkmeisje van Vermeer en de Nachtwacht waarbij de afgebeelde personen in ondergoed waren gehuld. Deze posters uit 1995 werden verwoed verzameld. Ook de lingerieagenda was een trekker voor consumenten om de gang naar de lingeriewinkel te maken. En de paginagrote advertenties in een landelijk dagblad bleven niet ongezien evenals de Lingerie Express en de Tour de Lingerie. Alles bij elkaar maakte de Week van de Lingerie tot een landelijk evenement, een gebeuren waar door andere branches, maar ook vanuit het buitenland, met afgunst naar werd gekeken.

Toch lijkt van een draagvlak binnen de lingeriebranche geen sprake meer te zijn. Volgens Hans Spaan, Week van de Lingerievoorzitter, trekt de branche zelf aan de handrem. "Zelfstandige lingeriezaken blijken minder gemotiveerd voor de promotieweek.. En de grote geldschieters, ketens en warenhuizen, geven aan eigen promotieactiviteiten de prioriteit. Zonder hun bijdrage ontbreekt het draagvlak dat minimaal is vereist en dan kunnen we niet langer spreken van een nationale campagne."

In de komende periode worden gesprekken gevoerd met verschillende instanties om te kijken of de Week van de Lingerie kan blijven voortbestaan. Al of niet in een gewijzigde vorm. Het bestuur van Stichting The Foundation en communicatiepartners die al sinds het ontstaan bij de promotieweek zijn betrokken, voelen het wegvallen van de Week van de Lingerie als een groot verlies voor de branche. Mocht definitief het doek vallen, dan blijft de merknaam 'Week van de Lingerie' eigendom van de stichting.

Binnenkort gaat op 14 april in Amersfoort de eerste schop in de grond voor de bouw van een nieuw Bodyfashion Center. De opening hiervan wordt in 2006 verwacht. Bodyfashion Promotion, de pr vereniging voor de lingeriebranche, ziet voor dit centrum in de toekomst een rol voor een compensatie van het publicitaire gemis van de Week van de Lingerie.

Anneke Kuhurima

www.weekvandelingerie.nl
31 maart 2005

 

Bodywinkel open in Breda

In Breda is een winkel geopend, gespecialiseerd in lingerie voor kleine cupmaten. De Bodywinkel heeft in het assortiment voornamelijk A en AA lingerie van bekende merken zoals After-Eden, Secret Caché, Maidenform, Dim, Fila en Wonderbra. De winkel speelt in op een groeiden vraag van enerzijds moeders die op zoek zijn naar basic en trendy bh'tjes voor hun dochter die voor de eerste keer een beha gaan dragen. Anderzijds springt men in op de vraag naar een uitgebreid assortiment voor vrouwen met een kleine cupmaat, de "65-85 AA en A cup. Bij de reguliere lingeriezaken is dit volgens de Bodywinkel een ondergeschikte artikelgroep. Maar in de winkel wordt ook onder- en nachtmode voor kinderen, figuurcorrigerende artikelen en badtextiel verkocht.
Het is de bedoeling dat de Bodywinkel later dit jaar meerdere filialen openen.

24 februari 2005

 

Liever niet té sexy

Nederlandse vrouwen ruilen de sexy lingerie die zij vaak voor kerst van hun mannen krijgen meteen na de feestdagen om voor degelijker ondergoed. Hoewel mannen denken dat zij hun geliefde met een pikant, meestal roodgekleurd setje kunnen verrassen, houden de dames hier zelf vaak niet zo van, dat meldt Body Fashion Promotion. "Een Nederlandse man, die lingerie uitzoekt voor zijn vrouw of vriendin, kijkt vaak niet naar wat zij mooi vindt, maar wat hij zelf graag ziet", aldus Rob Brand, tevens directeur van Triumph International, in de Telegraaf. Volgens hem gaat de voorkeur van de man vaak uit naar de kleur rood. "Dan heb ik het niet over bordeauxrood, maar over 'Zeedijkrood'. Dat spreekt de heren kennelijk erg aan." Vrouwen denken daar echter heel anders over. "Zij geven de voorkeur aan iets minder heftigs," zegt Brand. "Zeker in de winter gaat hun voorkeur uit naar zwart."

13 december 2004

 

Leve de lingerie!

Hippe chique van Vive Maria
Chantelle past altijd én is mooi

In de week van de lingerie móet je eigenlijk wel de winkels in om lekker naar ondergoed te shoppen. Etalages vol kant, satijn en strikjes lachen de koper toe. En met al die aanbiedingen overal is het ook bijna zonde om niet minstens een nieuw setje aan te schaffen. Kijk maar eens op de nieuwe grote lingerie-afdeling van de Bijenkorf in Amsterdam. Of wat te denken van: het vierde product gratis bij Ten Cate, de tweede slip of string weg voor niets bij Triumph, notitieboekjes van Hunkemöller, LinCHérie toilettassen, en een kortingsbon van vijf euro bij pakjes Libresse, die bij heel veel winkels in te wisselen is.

Meten is weten op www.bonaparte.nl
Agent Provocateur; de naam zegt genoeg

Een beetje lui aangelegd? Op internet is ook veel moois te vinden. Zo zijn er natuurlijk de sites van zaken als Otto, Wehkamp, Neckermann en Quelle, waarop veel moois te bestellen is. Ook het engelse www.figleaves.com heeft een uitgebreid assortiment, met hele interessante oplossingen voor de iets minder rondborstigen. Op www.bonaparte.nl staat het ondergoed heel handig ingedeeld op stijl en is bovendien een heel goede maattabel te vinden, met tips voor allerlei bh-problemen. Niet alleen nuttig voor internetshoppers dus!

Voor de liefhebbers van altijd passend comfort zijn er de sites van Chantelle (mooi maar duur) en Triumph (minder mooi en niet zo duur). Iets spannender is natuurlijk het ondergoed van ons aller Marlies Dekkers: www.undressed.nl. Vive Maria en Agent Provocateur zijn hippe, mooie én sexy merken. De eerste is duidelijk voor een jonger publiek;www.vivemaria.com. De tweede is gewoon heel erg uitdagend met lekker veel romantiek; www.agentprovocateur.com. En voor van-alles-en-nog-wat, is het handig bestellen via www.hunkemoller.com.

Tóch de deur uit om te shoppen? Op www.weekvandelingerie.nl staat een kalender met leuke events.

25 oktober 2004

 


Lingerie wordt lifestyleproduct

Lingerie is van een massaproduct een lifestyleproduct geworden. Daarnaast is de merktrouw in dit segment behoorlijk afgenomen. Seeds meer lingeriewinkeliers maken van hun zaak dan ook een zogenaamde 'experience store' en kiezen voor een duidelijker positionering.
Onlangs opende de grootste lingerieretailer in Europa, Palmers dat al 90 jaar ondergoed verkoopt, een 'new-look concept store' in Oostenrijk. De collecties werden hiervoor altijd in honderden ladekasten 'verborgen, maar nu laat Palmers er geen enkele twijfel over bestaan wat er in de winkel verkocht wordt. De uitstraling is zacht en vrouwelijk geworden.
Marks & Spencer, dat 26% van de Britse lingeriemarkt in handen heeft, wordt nog altijd als ouderwets en degelijk bestempeld. Ook M&S ziet zich genoodzaakt de allure van zijn lingerieafdelingen te vergroten en een sexy element te introduceren. (Bron: Design Week)

17 augustus 2004

 

Onzichtbaar Liz Hurley ondergoed

Lingerie dat je niet ziet zitten onder je strakke jurkje. Dat wilden we altijd al en Liz Hurley ontwerpt het. Sinds kort is ze toegetreden tot de gelederen van kledingontwerpende actrices als Elle McPherson, die succes boekte met 'Intimates' en Kylie Minogue waarvan de collectie 'Love Kylie' verscheen. Hurley' geliefde Arun Nayar is haar grote steun en toeverlaat, maar achter de schermen zijn professionals als Donatelle Versace ook hulpvaardig geweest.

Lingerie ontwerpen is niet zomaar een gril van de actrice. Zodra het op de set wat stiller is, kruipt ze achter de tekentafel. Zelf denkt ze over een zwem- en lingerielijn, maar een goede vriend zei 'De sky is the limit' dus wie weet komt er nog een hele kledingcollectie. In het najaar moeten de bikini's en lingerie te verkrijgen zijn.

17 augustus 2004

 

Meer luxe lingerie verkocht

Steeds meer mensen kiezen bewust voor luxe lingerie. De groep 'heavy users' en genieters groeit nog ieder jaar stevig. Zij stemmen hun ondergoed af op het draagmoment en kopen meer ondermode en veelal ook duurdere producten dan de gemiddelde consument. En deze tendens is zowel bij vrouwen als bij mannen gesignaleerd door GfK Fashion*Scope.

Tevens heeft het onderzoeksbureau in opdracht van Bodyfashion Promotion de bestedingen aan bodyfashion in kaart gebracht. In de periode februari 2003 tot januari 2004 is de markt hiervoor vrijwel gelijk gebleven. Het totaal aan consumentenbestedingen kwam uit op €868 miljoen. Wel is het volume toegenomen met 3% naar een klinkende 111 miljoen stuks. Vooral de prijzen stonden in deze periode onder druk. Zo hadden de artikelgroepen damesondergoed, nachtkleding en badkleding te kampen met dalende prijzen.

Textielsupermarkten konden dankzij de economische omstandigheden hun marktaandeel uitbreiden, maar daar staat tegenover dat de groep die meer geld uitgeeft aan bodyfashion ook is gegroeid. Alleen het herenondergoed kon zich aan de prijsdruk onttrekken. Gemiddeld werd 2% meer betaald voor een herenslip, maar het volume liep wel met 1% terug. De short is het meestverkochte product. De Nederlandse man blijkt een liefhebber van zowel de strakke als de wijde modellen en deze groeiende aandacht gaat ten koste van de 'klassieke' slips.

In de markt voor damesondergoed is het afgelopen jaar een minimale groei van 1% geboekt naar €207 miljoen. Dit omdat er ondanks dat er meer kopers waren en meer stuks per koper werden afgezet, de prijzen tegelijkertijd met 3% daalden. De markt voor bh's groeide echter met 5% naar €252 miljoen.

De omvang van de groep 'heavy users' en genieters bedraagt inmiddels tussen de 16 en 28% van het totaal consumenten. 'Heavy users' zijn grootverbruikers. Zij kopen 1,5 tot 2 keer zoveel stuks als het gemiddelde. De omvang van deze groep is de afgelopen drie jaar met 16% (bh's) tot 25% (herenslips en damesslips) toegenomen. Voor de genieters, diegenen die 1,5 tot 2 maal meer uitgeven aan een product, geldt dat ook deze groep gegroeid is. Zo is het percentage vrouwen dat duurdere bh's koopt met 20% gestegen.

1 juli 2004

 

Mogelijke overname Martin lingerie

Lingerieproducent Martin International Holdings Plc lijkt haar aandelen voor 23,5 pence per stuk te kunnen verkopen. Kooplustige is de in Hong Kong zetelende kledingproducent Crystal. De waarde van Martin, die ook levert aan super A-1 locatie winkel Marks & Spencer, is door het bod op 17 miljoen Britse ponden geraamd.
Volgens Michael Kidd van Martin is het een goede deal vanwege de overeenkomsten tussen beide bedrijven. "Crystal maakt textiel en kleding," zegt Kidd, "ze hebben een iets andere range, dus ik denk dat beide bedrijven hier voordeel uit halen."

1 juni 2004

 

Christina Iaia vrouwelijke verleidelijke lingerie

Mode voor de intieme momenten. Liefhebbers van voortreffelijk vrouwelijk lingerie kunnen hun hart ophalen bij de sets van Cristiana Iaia. Deze voormalig ontwerpster van La Perla heeft een goede keuze gedaan haar eigen weg in te slaan, sinds drie jaar is hierdoor de markt een topontwerpster rijker. Het zijn verleidelijke setjes, de beha's, slips, nachtrobes en -mantels en intrigerend van uitstraling. De wintercollectie 2004-05 is in stijlvolle witten, zwarten, grijzen en nachtblauwen gehouden, met eenzelfde thema in de broderie, waardoor de verschillende items zeer goed onderling zijn te combineren. Opengewerkt kant en veterlinten in de zijnaden zijn geraffineerde en modieuze toevoegingen voor de wintermode. Christiana Iaia's zomermode is nog volop na te bestellen, deze uit zich in lichtere kleuren waarbij vooral lichtblauw en voile aanwezig is.

Christiana Iaia wordt in de Benelux vertegenwoordigd door de Belgische firma Cibelti Mode uit Dworp. Deze firma brengt een uitgebreid namenpallet aan Italiaanse ondermode in het midden- tot hoogsegement en was voor het eerst voor de Nederlandse retailer beschikbaar tijdens de laatste Bodyfashion Tradefair eerder deze maand in Nieuwegein.

www.cibelti.com
24 februari 2004

 

Strippen in Parijs

Bezoekers van Galeries Lafayette konden afgelopen zaterdag hun eigen waar eens tonen. De opening van hun nieuwe lingerieafdeling werd door het Parijse warenhuis namelijk gevierd met een cursus strippen.

De nieuwe afdeling is meteen het grootste lingerieverkooppunt ter wereld. Met 2600 vierkante meter ondergoed is er inderdaad voor ieder wat wils te vinden. Lafayette verkoopt er meer dan tachtig merken, waarvan er twintig helemaal nieuw zijn. Honderdvijftig verkoopsters helpen de twijfelende klant met kiezen en passen kan in veertig kleedkamers. Geen overbodige luxe, overigens, met zo'n gigantisch aanbod!

Het management heeft met de stripcursus een goede manier gevonden om voor de nieuwe afdeling reclame te maken, want de internationale pers smult van het verhaal. En de aandacht van de grote kranten gaat niet alleen uit naar de kinky publiciteitsstunt. Vele Parijse feministen zorgden met hun protest tegen de "vrouwonterende taferelen" voor een extra attractie.

Maar hun tegenwerpingen stopten danseressen-in-spe niet om hun kleren uit te trekken. Wel vierhonderd dames schreven zich in voor de lessen van de professionele instructrice. De dag was dus zeker een succes! De Galeries zijn dan ook vast van plan hun stunt te herhalen. Misschien een tip voor diegenen die nu geïnspireerd zijn om in Parijs een dagje of weekendje te gaan winkelen voor ondergoed?

www.galerieslafayette.fr
10 november 2003

 

Lingerielijn van Patricia Paay

Patricia Paay gaat een eigen lingerie-, nacht- en badkledinglijn uitbrengen. De diva verkoopt al een eigen cosmeticalijn via internet. "Ik ga allemaal zachte, luxe kleding uitbrengen, die ik samen met mijn zus Yvonne Keeley heb ontworpen. Badjassen in de fijnste materialen met bijpassende slofjes en baddoeken, verleidelijke nachtkleding en zijden pyjama´s", aldus Paay in de Telegraaf. Op termijn zal de collectie, die onder het La Paay-merk wordt uitgebracht, worden aangevuld met beddegoed.

Patricia Paay wil haar luxe bad- en thuislijn in speciale 'shop-in-La Paayshops' via warenhuizen gaan verkopen. Paay werkt voor de collectie, "een soort van Victoria's Secret", samen met Inge van Kemenade van de Sportsworld-keten.

5 november 2003

 

Uitgaven bodyfashion blijven stijgen

De 10e lingerie-actieweek is van start gegaan en het is dan ook een mooi moment om eens te kijken naar de verkoopcijfers binnen de bodyfashionbranche. 'Bodyfashion is recessieproof' kopt het persbericht van Bodyfashion Promotion. En inderdaad blijkt uit het onderzoek van GfH Fashion*Scope onder 5000 consumenten dat wij het afgelopen jaar weer meer geld aan bodyfashion hebben uitgegeven. In hoeverre prijsstijgingen daarop van invloed zijn, wordt buiten beschouwing gelaten.

In de periode augustus 2002 t/m juli 2003 werd voor bijna € 871 miljoen aan ondergoed, nachtgoed en panty's verkocht, een stijging van 4% ten opzichte van het jaar daarvoor. Bijna alle productcategorieën hebben een omzetstijging laten zien, waarbij de beha de grootste groei laat zien: 9%. Per jaar worden nu ruim 16 miljoen beha's verkocht en is het aantal per vrouw gestegen van gemiddeld 2 naar 2,3 modelletjes per jaar. De beugel-bh is met 70% het meest gekochte model.

De string blijft koploper in het rijtje favoriet ondergoed. Het omzetaandeel (26%) van dit minieme stukje stof ligt dit jaar zelfs voor het eerst boven dat van alle overige slips. Bij mannen is de strakke boxershort het populairste model, bovendien geven mannen daaraan steeds meer geld uit.

Met de verkoop van badmode en met name bikini's gaat het minder goed. Ondanks de hete zomer is de omzet in deze categorie met 2% gedaald. Het aantal verkochte exemplaren is wel gestegen met 6%. Hier wordt de prijsinvloed wel bij betrokken, de omzetdaling wordt dan ook vooral geweten aan een gemiddelde daling van de prijzen in dit segment. Overigens groeit de verkoop van het aantal bikini's (53%) ten koste van dat van het badpak (47%).

Natuurlijk zijn er ook pure liefhebsters die ieder jaar veel meer setjes aanschaffen dan de gemiddelde Nederlandse. Hoewel voor hen geen eenduidig profiel is op te stellen blijken zij een ding gemeen te hebben: naar verhouding heeft deze vrouw opvallend vaak cup C.

www.weekvandelingerie.nl
23 oktober 2003

 

Slim ondergoed slaat alarm

Wie een hartinfarct krijgt, kan binnenkort worden gered door zijn ondergoed. Philips heeft 'slimme' bh's en onderbroeken uitgerust met een chip die via een mobiele telefoon automatisch de ambulance belt als de drager een hartaanval krijgt. De sensor in het ondergoed komt binnen twee jaar beschikbaar op de markt. Wie de kleding gaat produceren is nog niet bekend.

De techniek is vergelijkbaar met het maken van een hartfilmpje in het ziekenhuis. Een sensor signaleert een ritmeprobleem en slaat dat op in een minicomputer. Die computer maakt met behulp van draadloze technologie een verbinding met een ambulance als er iets mis is. De sensoren die in het ondergoed gebruikt worden zijn alleen veel gevoeliger dan die van de hartfilm en hoeven dus niet direct op de huid te worden geplakt.

Volgens Philips sluit de ontwikkeling aan bij de wens meer medische zorg van ziekenhuis naar thuis te verplaatsen.

13 oktober 2003

 

J-Lo-ves lingerie

Ieder jaar kiest de Nederlandse Bodyfashion Branche een Lingeriedraagster van het jaar. Vorig jaar viel musicalster Pia Douwes die eer te beurt, maar wie dit jaar de gelukkig is wordt pas tijdens de Nacht van de Lingerie in oktober bekendgemaakt. De Amerikaanse actrice Jennifer Lopez zou in ieder geval geen slechte keuze zijn. Zij heeft namelijk speciaal voor haar huwelijksnacht een lingeriesetje ter waarde van 3.000 euro aangeschaft. Hoe het setje er uit ziet wil ze echter nog niet zeggen.

Haar aanstaande Ben Affleck zal waarschijnlijk nog even moeten wachten voor hij het kostbare ondergoed te zien krijgt. Het paar geeft hun huwelijk, dat gepland stond op 14 september, namelijk voor onbepaalde tijd uitgesteld. Dat berichtten verscheidene Amerikaanse media deze week.

Jen en Ben vrezen een te grote mediatoeloop op hun grote dag, omdat steeds meer details over het huwelijksfeest zijn uitgelekt. Zo werd de datum al bekend evenals de locatie in Santa Barbara, Californië. Hotels in de buurt waren inmiddels al volgeboekt door televisieploegen, journalisten en fotografen.

12 september 2003

 

Cups in halve maten

Lingeriemerk Playtex heeft een beha's gelanceerd met cups in halve maten. De halve maten zijn verkrijgbaar in de 'Thank Goodness it Fits'-collectie van Playtex Apparel.
De fabrikant, die in Amerika is gevestigd, heeft patent aangevraagd op het exclusieve maatsysteem, dat loopt van 'Nearly A' (Bijna A) tot 'Nearly C'. Daarnaast zijn natuurlijk de standaardmaten verkrijgbaar.

Marketingmanager Tolli Love zei in een persverklaring: "Zeven van de tien vrouwen draagt een slechtzittende beha. Met dit nieuwe matensysteem van Playtex hebben vrouwen meer keuzemogelijkheden om de juiste behamaat te vinden."

12 augustus 2003

 

String is uit!

Komende zomer is een nieuwe trend voor de dames gesignaleerd die veel mannen teleur zal stellen; de string-onderbroek is uit en wordt vervangen door de oversized mannenonderbroek. Het is wederom Carrie uit de televisieserie Sex-and-the-City die volgens de Britse Vogue deze stijldoorbraak op haar geweten heeft. Sinds zij afgelopen seizoen in een mannenonderbroek over het scherm huppelde, is het seksloze kledingstuk bij verschillende modeontwerpers gesignaleerd. Tevens is in de winkel duidelijk te zien dat verschillende merken steeds meer stof gebruiken bij de productie van hun damesondergoed.
Of je het nu mooi vindt of niet, comfortabel is deze trend in ieder geval. En, om met collega Bram te spreken: "Op een mooie vrouw is alles sexy".

21 mei 2003

 

Romantische lingerie voor Valentijn

Duizenden mensen gingen op pad op zoek naar het perfecte cadeau of de perfecte kaart voor hun grote liefde. Rode rozen, een parfum, chocolade én lingerie staat bij velen bovenaan het lijstje van favoriete cadeaus, het zij om weg te geven of te krijgen. Voor veel vrouwen is het krijgen van een nieuwe lingeriesetje de ultieme wens voor Valentijn.

Het is tegenwoordig niet moeilijk om mooie en kwalitatief goede lingerie te vinden. Zowel in winkels als op Internet is het aanbod de laatste jaren enorm gegroeid. Merken als La Perla en Malizia hebben prachtige lingerie in hun collectie. Veel kant en borduursels, erg romantisch en prachtig afgewerkt. In de nieuwe collectie van La Perla zien we zachtroze babydolls, goudkleurige hemdjes en broekjes en een supersexy opengewerkte zwarte body, die enigszins doet denken aan bondagepraktijken. Misschien niet ouderwets romantisch, maar erg mooi en spannend om te zien.

Het franse lingeriemerk Aubade, dat bekend staat om haar verleidelijke lingerie, heeft een speciale collectie uitgebracht, Sortilège genaamd. Deze collectie is uitgevoerd in romantische kleuren als rood, roze en aubergine en in transparante en glanzende stoffen. Aubade heeft overigens een sexy manier van adverteren: ze geven lessen in verleiding met behulp van de juiste lingerie! Ook creëerde Aubade de kleinste string ter wereld! Een gewaagd rood slipje, met doorzichtige bandjes en alleen het delicate Aubade logo zichtbaar. Onzichtbaar onder kleding en op de voorkant staat een goudkleurig hartje. Wie durft?
Hunkemöller pakte voor Valentijnsdag groots uit. In een speciale collectie bieden ze een Valentijns-bh, slippers, een kimono, een jurkje, pantoffels, een shortama en een speciale string aan. Bezaaid met roze en rode hartjes, of in glanzend rode zijde het ultieme geschenk voor de meest romantische dag van het jaar!

Hilda Rozema
14 februari 2003

 

Lingerieshop.nl vernieuwt site

De online lingeriewinkel Lingerieshop.nl heeft haar website vernieuwd. Tevens heeft Lingerieshop.nl haar assortiment uitgebreid met het beenmode merk Oroblu. Verder verkoopt het bedrijf luxe merken zoals Marie Jo, Aubade en Lejaby.

Alle producten van Lingerieshop.nl zijn te bekijken tot op detail door de nieuwe inzoommogelijkheid en de bestelling kan op elk gewenst adres wordt afgeleverd. Bovendien geeft Lingerieshop.nl in de maand december waardebonnen weg van vijf euro.

www.lingerieshop.nl
28 november 2002

 

Pia Douwes, Lingeriedraagster 2002


Fotograaf: Roy Beusker

Gisteravond is in Amsterdam tijdens de jaarlijkse Nacht van de Lingerie, musicalster Pia Douwes uitgeroepen tot Lingeriedraagster van het jaar 2002. Zij treedt in de voetsporen van voorgangers als Frank Rijkaard, Sylvia Millecam en Egberdien van Rossum. Pia Douwes, bekend van musicals als Evita en Vosse, heeft veel affiniteit met lingerie zowel in haar optredens als privé en is, naar eigen zeggen een 'stringfanaat'.

Tijdens de uitreiking stal Douwes de harten van het publiek toen de geluidsband uitviel bij de videocompilatie van haar optredens. Douwes nam de microfoon over van presentatrice Mariska Hulscher en zong live mee met de videoband.

De Nacht van de Lingerie vormt het jaarlijks terugkerende startschot van de Week van de Lingerie die op 26 oktober aanstaande begint. Tijdens deze ondergoed promotieweek, die in het thema staat van 'emotie' kunnen consumenten rekenen op een aantal aardigheden. Zoals een string met een tekening van mode-illustrator Piet Paris en een speciale Lingerie Emotiemeter, om dan vervolgens het ondergoed op de stemming aan te passen. Ook is een Lingerietour georganiseerd van mini-modeshows door het hele land en krijgen klanten korting op kaarten voor de musical Vosse, waar Pia Douwes in speelt.

Tijdens de Nacht van de Lingerie, op 22 oktober, werden de begeerde Libresse Boyfashion Awards uitgereikt aan merken die zich weten te onderscheiden door functionaliteit, vernieuwing en bijzonder vormgeving. In de categorie Bodyfashion for women won het Canadese merk Arianne met een bijzondere top en 'thongbody' in zwart en cyclaam dat volgens jurylid Louki Boin "de charme van het keurslijfje van vroeger combineert met modern comfort'. De prijzen in de categorieën Men en Innovations gingen respectievelijk naar Fila en Playtex. Die laatste paste de nieuwste 'hotmelt'-technologie toe in een set in romantisch kant. Deze techniek is door Playtex voor de eerste maal toegepast in teer, rekbaar kant om vorm en steun aan te brengen in naadloze cups en achter in de string.
Een eervolle vermelding werd door de jury toegekend aan een zwart badpak met parelcollier van Maryan Melhorn. Het bij het badpak gevoegde sierraad past zowel in het decolleté van het badpak als aan een zilveren collier dat erbij hoort.

www.weekvandelingerie.nl
23 oktober 2002

 

Nationale zelf-maak lingeriewedstrijd

Tijdens de Week van de Lingerie, welke van 26 oktober tot 2 november plaatsvind, wordt dit jaar weer de Landelijke (Zelf-maak) Lingeriewedstrijd gehouden. Deelnemers kunnen meedingen in één van de twee categorieën; 'leraressen en ateliers' of 'leerlingen en particulieren'. De hoofdprijs is voor beide categorieën een waardebon van 350 Euro aan Lingeriematerialen te winnen.

U kunt zoveel stukken inzenden als u wilt, mits deze zelf gemaakt zijn en mits het een set betreft. Gedurende de week van de Lingerie zal in de showroom van "ELINE" - kleinvak in Oudewater een selectie van de ingezonden lingerie voor belangstellenden worden tentoongesteld.
Inzenden kan nog tot 20 oktober aanstaande. Voor meer informatie en een inschrijfformulier: "ELINE" - kleinvak, Postbus 64, 3420 DB Oudewater.

20-09-02

 

Britse mannen kopen meer ondergoed

Britse mannen geven meer uit aan hun ondergoed, of kopen tenminste vaker meer ondergoed. Marks & Spencer, in thuisland Engeland nog de grootste retailer in mannenondergoed, toont een stijging in de marktwaarde, die geschat wordt op 2% per jaar.

Technische trends, bijvoorbeeld naadloze constructies die meer comfort beloven, dragen aan de verkoopstijging bij. Experts beweren dat de stijgende verkoop daarnaast ook een gevolg van de toenemende image-advertising is.
Volgens MS vindt de grootste stijging in de verkoop plaats onder mannen tussen 30 en 50 jaar, die wantrouwig staan tegenover de 'eigen label'
benadering in de ondergoed sector.
Echter, volgens expert Stephen Holbrook, marketing manager voor Playtex, zijn slechts een handvol van de Britse mannen eraan toe zijn om meer geld uit te geven voor een designerlabel op hun ondergoed.

www.marksandspencer.com

08-08-02

 

Lingerie-verkoop snelst groeiend op internet

Uit onderzoek van Arthur Goldstuck is gebleken dat de online verkoop van lingerie het snelst toeneemt van alle via internetshops verkochte producten. Daarmee wint het kledingstuk het zelfs van makkelijk op afstand te verhandelen producten als computer hardware. Gemiddeld verkopen online retailers van lingerie twee keer zoveel artikelen ten opzichte van een jaar eerder.

Deze groei wordt mede veroorzaakt door de aardverschuiving in doelgroep. Sinds lingerie via het web te koop is, kopen mannen steeds vaker een 'setje' voor hun partner. In tegenstelling tot de traditionele winkels, waar verreweg het grootste deel van de bezoekers vrouw is, is bij de online variant van Hunkemoller ongeveer 40% man.

Speciaalzaal Ellure laat perfect zien hoe makkelijk het kopen van lingerie is via het www.
www.ellure.nl

27-5-2002

 

Nieuwe namen in de lingerie markt: World of Lingerie – Dana & Profili Benelux – Every Benelux

World of Lingerie is een nieuwe naam in de lingerie markt. World of Lingerie opereert in de markt als agent en/of distributeur.

Elinal exclusief agent:
World of Lingerie is exclusief agent voor het Griekse badmode en lingerie merk Elinal. Elinal is zeer geschikt voor de grotere bedrijven zoals warenhuizen, winkelketens, postorder/webshops. De badmode collectie is zeer uitgebreid, trendy en modieus. De lingerie lijn bestaat uit een continue lijn en seizoenslijn van hoofdzakelijk setjes (bh en slip).

Dana & Profili Benelux:
Voor de Italiaanse collecties Dana & Profili is het distributeurschap Dana & Profili Benelux opgezet. De Dana collectie is absolute top kwaliteit Italiaanse ondermode! Het gebruik van de hoogste kwaliteit stoffen (wol, zijde, katoen en kasjmier in verschillende combinaties) en de sublieme afwerking garanderen het grootst mogelijk draagcomfort. Deze klassieke collectie is het gehele jaar door verkrijgbaar. Zeer geschikt voor de exclusievere winkels. De Dana collectie wordt ook op de markt gebracht als seizoen collectie: De herfst/winter en lente /zomer collectie zijn van dezelfde absolute top kwaliteit, maar is aangepast aan de mode en het seizoen. Naast ondermode hebben de seizoenscollecties ook een lijn in luxe pret-a-porter!

De Profili collecties onderscheid zich als een zeer trendy en uitdagende collectie topkwaliteit lingerie. Dit extravagante Italiaanse merk gebruikt luxe materialen voor een subliem effect. Zowel als nachtmode als uitgaanskleding te dragen. De Profili collectie wordt op de markt gebracht in een seizoen collectie: herfst/winter, kerst en lente /zomer.

Every Benelux:
Voor de Italiaanse collecties van Every is het distributeurschap Every Benelux opgezet.

De Confort collectie is een verleidelijke, elegante en comfortabele collectie lingerie van hoge Italiaanse kwaliteit. De gebruikte materialen, modellen en briljante kleuren geven een zeer modieuze uitstraling. Deze seizoenscollecties worden 2 keer per jaar vernieuwd.

De Lady Siluet collectie bestaat uit twee verschillende collecties. Naast een seizoenscollectie luxe kanten lingerie in de nieuwste modekleuren heeft Lady Siluet een prachtige collectie romantische en comfortabele bruidslingerie voor de bruid die de belangrijkste dag van haar leven wil verrijken met kostbare details en verfijnde eenvoud.

Classic collectie: Comfortabele klassieke collectie figuurcorrigerende lingerie van hoge Italiaanse kwaliteit. Every Classic Matilde is een modieuze collectie. De classico collectie is een meer klassieke collectie (korset). De collecties zijn het hele jaar door te verkrijgen.

Voor meer informatie zie website: www.worldoflingerie.nl
E-mail: [email protected]
15-4-2002

 

De Lingeriebon, een nieuwe cadeaubon

Lingerie heeft alles te maken met persoonlijke voorkeur. Het is ons een genoegen te kunnen berichten dat Nederland per 1 februari 2002 een nieuwe cadeaubon rijker is : De Nationale Lingerie Bon. Dat scheelt weer moeilijk nadenken bij het zoeken naar de volgende kado periode, bonnen zijn makkelijk te vinden, en maakt iedereen blij.

De eerste informatie is reeds beschikbaar op www.lingeriebon.nl Neem rustig een kijkje op de nieuwe website. Als u ge´nteresseerd bent in deelname kunt u middels het speciale aanmeldingsformulier op de website uw interesse kenbaar maken. Zoals gezegd gaat men op 1 februari 2002 officieel van start en alle tot die datum ingeschreven winkels zullen van de landelijke publiciteit gaan meeprofiteren.

Voor meer informatie kunt u bellen met:
De Nationale Bon
M.A. van Dijk
telefoon 0347-326611
www.lingeriebon.nl
24-12-2001

 

Lingerie als onderdeel van een modische lifestyle

Lingerie als lifestyle
www.lingerieboutique.nl presenteert de mooiste lingeriemerken aan de Nederlandse consument. De uitstraling van de site is modern, luxe en vooral trendy. Hiermee prikkelen we de consument en maken lingerie onderdeel van een modische lifestyle.
Door samenwerking van leveranciers en detaillisten op deze site kunnen we dit bewerkstelligen.
Modische merken en moderne winkeliers krijgen de kans zich te presenteren op deze site. In januari zullen we de resultaten evalueren en zullen plaatsen op deze site worden verhuurd. De opbrengsten zullen worden ge´nvesteerd in de naamsbekendheid en onderhoud van deze site.

Toekomst visie
Wij zijn van mening dat verkoop via internet in het modische en luxe segment nooit een grote vlucht zal nemen. Lingerie blijft altijd een product dat men wil voelen en passen. Als informatie en inspiratiebron wordt het internet echter al dagelijks door duizenden consumenten gebruikt. Deze site geldt dan ook uitsluitend als oriŰntatiepunt waarna de consument in de winkel het product kan aanschaffen met alle bijbehorende service van de detaillist.