Business

LVMH's luxe schommeling: Wat gebeurt er als het verlangen afneemt?

Wanneer het grootste luxeconglomeraat ter wereld verkouden wordt, voelt de hele sector de kou. Dat blijkt uit de laatste kwartaalcijfers van LVMH. De verkoop van mode en lederwaren daalde met negen procent, een scherp contrast met de opleving na de pandemie. Het is een realitycheck voor een markt die voortdurend in beweging is. Dit is geen...

bezig met laden...

Member
Retail|ANALYSE

Hoe Saint-Tropez een strategisch centrum voor zomermarketing werd

Een idyllische setting, de Middellandse Zee glinsterend onder de zomerzon, en een ongeëvenaarde bruisende sfeer in de smalle straatjes. Elk jaar is Saint-Tropez niet alleen een droombestemming, het verandert in een experimentele incubator voor de grootste luxehuizen. Deze zomerse bruisende sfeer roept ook vragen op. Hoe behoudt de stad de balans...

bezig met laden...

Business|OPINIE Member

Hoe AI de circulaire economie versnelt

Ik hoor je denken: weer een stuk over AI. Maar wacht nog even met wegklikken. Deze wil je wél lezen. We weten inmiddels dat AI meer is dan een tool om te vragen of je kamerplant het nog gaat redden. AI kan namelijk een van de grootste bottlenecks van de tweedehands markt oplossen. Hoe? Ik leg het je uit. Alles is uniek Deze zin hebben wij met...

bezig met laden...

Mode

Culturele verschuivingen die de schoenenmode voor SS26 vormgeven

Met het oog op lente/zomer 2026 tekenen zich vier verschillende schoenentrends af die inspelen op de veranderende behoeften van de consument en culturele verschuivingen. Deze trends combineren emotionele resonantie met functioneel design. Schoenen die zowel erfgoedtradities als hedendaagse innovatie eren, en tegelijkertijd de behoefte aan...

bezig met laden...