Asics maakt beste schoen

Asics heeft voor de tweede keer de Shoe of the year Award in de wacht gesleept. Dit jaar ging de prijs van het internationale sporttijdschrift Runnersworld naar de Gel-Nimbus 9, die zich 'Shoe of the year 2007' mag noemen. Twee jaar geleden viel de GT-2120 van Asics in de prijzen.

De jury was vooral onder de indruk van de tussenzool, die is opgebouwd uit verschillende segmenten en het gelelement in de hielpartij, waardoor de schoen zowel comfortabel als stabiel is. Het is de derde keer dat Runner's World de ‘Shoe of the Year' award uitreikt. Vorig jaar werd de award gewonnen door de Nike Air Pegasus.

www.asics.nl
12 november 2007

 

Ontwerpwedstrijd Asics

Ruim 500 studenten hebben zich inmiddels ingeschreven voor de ontwerpwedstrijd van Asics. De inschrijvers zijn afkomstig uit 17 verschillende EU-landen. Een groep oud-studenten van de design academy Eindhoven organiseerde voor Asics een ontwerpwedstrijd voor designers en aankomend designers.

In de jury zitten behalve designers van het Asics Designcentre en de CEO van het bedrijf ook schoenenontwerper Jan Jansen en de architecten Alessandro Mandini en Fabio Novembre. Het winnende ontwerp wordt uitgevoerd; de ontwerper ontvangt een geldprijs van €5000 en een paar van de geproduceerde schoenen. De ontwerpen van de winnaars van de tweede en derde prijs worden gebruikt als advertentiemateriaal en de designers krijgen elk een bedrag van €500.De sluiting van de wedstrijdinschrijving is vrijdagnacht om 00.00 uur.

www.asicsdesigncompetition.com
28 augustus 2007

Asics breidt productie uit

Asics gaat komend jaar zijn productie fors uitbreiden. De Japanse sportschoenenfabrikant produceert jaarlijks 20 miljoen paar schoenen en wil dat aantal met 10 miljoen verhogen. De expansie moet komen uit de verkoop van schoenen voor dagelijks gebruik. Van oorsprong is Asics een puur sportmerk dat vooral zeer populair is onder hardlopers. Maar de introductie van een meer modische lijn heeft andere sportmerken geen windeieren gelegd. Puma klom zo uit een diep dal en Nike werd dankzij een meer fashionable imago ècht groot. Asics heeft voor dat doel zijn oude naam Onisuka (van de oprichter Kihachiro Onisuka) van de plank gehaald. In 2002 werd de Onisuka Tiger opnieuw geïntroduceerd en een winkelketen opgezet. Na tal van winkels in Japan, volgden filialen in Parijs, Berlijn en Londen. Sinds 15 december is er ook een in Amsterdam. Onisuka Tiger moet de omzet van Asics, nu ruim €1 miljard, flink doen stijgen. (Bron: de Volkskrant)

www.asics.com
28 deember 2006

Asics opent in Amsterdam

Asics opent komend weekend in Amsterdam een flagshipstore voor het schoenenmerk Onitsuka Tiger. Het is de eerste winkel van het Japanse sportmerk in Nederland. De vestiging komt op de hoek van de Herengracht en de Huidenstraat in Amsterdam. De Onitsuka Tiger is één van de meest verkochte types sportschoenen in Nederland. Vooral door dit model maakte Asics een comeback als merk op de lucratieve markt voor vrijetijdsschoenen. De winkel heeft een oppervlak van vijftig vierkante meter. Behalve schoenen zijn er ook kleding en accessoires te koop.

www.onitsukatiger.nl
12 december 2006

 

Asics richt dochterbedrijf op

Japans sportartikelenfabrikant Asics Corp zal volgende maand een nieuwe dochteronderneming voor het ontwerp en de productie van sportkleding oprichten. Daarbij zal het zijn damessportkleding bedrijf Asics Almos Inc. sluiten. Het nieuwe bedrijf heet Asics Ubik Creation en zal in oktober van start gaan. De productie van sportkleding, buitenkleding en verwante accessoires zal daar plaatsvinden.

Asics Ubik Creation is in Suita in het westen van Japan gevestigd. Het bedrijf heeft een kapitaal van 50 miljoen yen (€368.000) en zal naar verwachting tijdens fiscaal 2005/6 een omzet van 1.5 miljard yen genereren. Asics, gevestigd in Kobe in het westen van Japan, heeft 15 Japanse filialen en 15 buitenlandse filialen, in onder andere de VS, Europa, Australie en China.

www.asics.com
27 september 2005

 

Asics wil Puma voorbij

Het Japanse sportkledingmerk Asics is van plan zijn omzet de komende vijf jaar drastisch te verhogen. Asics wil daarmee concurrent Puma overtreffen. Puma maakte onlangs bekend haar omzet van 1,5 miljard euro te willen verhogen naar 3,5 miljard euro in 2010. Asics wil op eigen kracht groeien, aldus verklaarde Dieter Bauer, leider van Asics Duitsland en lid van het bestuur van Asics Europa. De onderneming erkent wel zijn financiële zwakten. Overnames worden dan ook niet uitgesloten. Groot potentieel heeft het schoen- en textiel label Onitsuka Tiger, waarmee in Italië en Frankrijk al goede resultaten werden behaald.

In Europa overschreden de omzetten dit jaar de 400 miljoen euro grens. Ook de Amerikaanse markt trekt aan. Uit onderzoeksresultaten van de Neurenbergse maatschappij voor consumentenonderzoek blijkt dat Asics Puma in het eerste halfjaar al heeft ingehaald. Vanaf januari neemt Asics Europa ook de winkels in Oostenrijk over. Voor de Asics verkoop in het Alpengebied was tot nu toe ski-specialist Atomic verantwoordelijk. Bauer ziet goede mogelijkheden in Oostenrijk, evenals in Hongarije en Slovenië.

16 augustus 2005