Mode

‘Dresscode’ stelt gerust: kledingcodes zijn voor altijd

Na jaren van fantaseren brengen Paleis Het Loo en het Kunstmuseum Den Haag hun mooiste stukken samen in één deftige tentoonstelling: Dresscode. Een slim thema, want wat aan het hof begon als etiquette, leeft vandaag voort op de rode loper - en zelfs op straat. “De tentoonstelling draait niet om het koninklijke, maar om dat coderen”, stelt...

bezig met laden...

BusinessMember

Rapport Vestiaire Collective: tweedehandsmarkt groeit drie keer sneller dan de markt voor nieuwe producten

Volgens een nieuwe studie van het doorverkoopplatform Vestiaire Collective en de Boston Consulting Group zal de markt voor tweedehandsmode en vintage luxeproducten tot 2030 een volume van maximaal 360 miljard Amerikaanse dollar (ongeveer 309 miljard euro) bereiken. Ter vergelijking: momenteel bedraagt dit 210 tot 220 miljard Amerikaanse dollar...

bezig met laden...

Retail|Interview

Liberty London viert 150-jarig bestaan en stelt zichzelf de vraag: “Hoe blijven we voor altijd relevant?”

Liberty London is een icoon in de Britse detailhandel. Het onderscheidt zich van alle andere warenhuizen ter wereld. Het monumentale zwart-witte gebouw in Tudor-revivalstijl biedt een intieme en boetiekachtige sfeer, in plaats van een overweldigende megastore, en huist enkele van de grootste namen in mode en beauty. In 2025 viert Liberty,...

bezig met laden...

Mode|ANALYSE

Lef tonen of geruststellen: De merkstrategieën tijdens de Parijse Modeweek

Dinsdagavond sloot de Parijse Modeweek een bijzondere editie af. Achter de presentaties van de damescollecties voor lente-zomer 2026 schuilden grote belangen voor de zwaargewichten in de luxe-industrie, die te maken hebben met een groeivertraging. ‘Historisch’ was de term die professionals uit de sector gebruikten om deze unieke modeweek te...

bezig met laden...