Replay in ondergoed en horloges

Fashion Box Group/Replay, het bedrijf waaronder Replay, Replay&Sons and We Are Replay vallen, gaat een samenwerkingsverband aan met ondergoedfabrikant Gruppo Arcte voor het vervaardigen en verkopen van Replay ondergoed, nachtkleding en zwemkleding. De Replay Underwear mannen- en vrouwencollecties van herfst/winter ‘08/'09 zullen in januari geshowd worden op het SIL, Salon International de la Lingerie, in Parijs. De eerste zwemcollectie zal te koop zijn in de lente/zomer 2009.

Voor het maken van horloges heeft Replay een vijfjarig contract getekend met een andere partner, de Christian Bernard Group. De bedoeling is een nieuwe lijn mannen- en vrouwenhorloges te ontwikkelen die in de Replaywinkels te koop zullen zijn in de winter van 2008. De officiële presentatie van de eerste collectie is begin april 2008 Zwitserland, op de Baselworld Fair. “De keuze van Replay voor Gruppo Arcte en Christian Bernard Group heeft te maken met het feit dat beide bedrijven alle specialiteit in huis hebben om onze missies te volbrengen,” aldus CEO van Replay, Marco Bortoletti.

www.replay.it
3 december 2007

 

 

Replay lanceert nieuwe lijn

Ter gelegenheid van zijn 25-jarig bestaan vorig jaar, lanceerde Italiaans jeansmerk Replay een nieuwe spijkerbroek. Dit resulteerde in een nieuwe jeanslijn, Replay Collectors genaamd. De lijn bestaat uit zeer exclusieve spijkerbroeken, in beperkte oplage geproduceerd, die het toekomstbeeld van het bedrijf uitdragen. “In het begin kwamen we met het idee om ons 25-jarig bestaan te vieren met een speciaal daarvoor ontworpen jeansmodel,” zei Replay voorzitter Marco Bortoletti in een gesprek met Women's Wear Daily. “De gedachte was om het succes van dat model voort te zetten met een langdurig project, en de geschiedenis van Replay en de filosofie erachter hiermee te versterken.”

Replay Collectors zal dit voorjaar in de winkels verschijnen. De lijn is gebaseerd op de anniversary jean, die van raw denim was gemaakt en in zijn eigen Replay koffertje werd verkocht. Het onderscheidende detail van dit model was een verguld zilveren knoop die men eraf kon halen en als manchetknoop kon dragen. Er werden in totaal maar 1000 stuks van het model geproduceerd, verdeeld tussen mannen- en vrouwenmodellen en die kostte maar liefst $500.

De Collectors lijn komt eerst met biologische jeans – de huidige rage op de modemarkt – gemaakt van biologisch katoen, bewerkt met gladde stenen, gewassen met Marseille zeep en afgespoeld in een mengsel van bloemen en oliën om de broeken een gedragen look te geven. De knopen zijn van plantaardig geverfd leer, de zomen zijn van biologische katoenen garen en de kopspijkers zijn vervangen door traditionele metalen klinknagels. Borletti zei dat Replay hiermee een kleine bijdrage wil leveren aan milieuvriendelijk ondernemen.

Replay Collectors zal gedurende de komende twee jaar drie of vier nieuwe collecties per jaar uitbrengen, met een productie van ongeveer 4000 stuks. De lijn zal wereldwijd aan bijna 200 Replay winkels worden geleverd. De prijs voor een broek bedraagt ongeveer €200.

www.replay.it
5 maart 2007

 

Replay uniek ‘gewassen’ schoen

Het populaire jeanslabel Replay komt komende zomer met een innovatieve, nieuwe schoenenlijn op de markt. De lancering van de gewassen en geverfde gymschoen vond, zeer toepasselijk, plaats in een wasserette in Amsterdam. Het proces waarbij de klassieke gymschoen tot een uniek modeobject omgetoverd wordt, gebeurt in Padua waar in speciale wasmachines, grote aantallen schoenen van canvas en rubber met water, verf en lijm worden gewassen. Daarna zijn de schoenen gedroogd en mechanisch geborsteld. Het effect is een gewassen look op zowel het canvas als de rubberen zool. Deze garment dyed techniek wordt al langer op jeans toegespast, maar is nu voor het eerst ook voor gymschoenen gebruikt.

Volgens Replay kan men zo vernieuwing bieden zonder dat de herkomst en uitstraling van het merk uit het oog wordt verloren. “Door de speciale behandeling en de moeilijk te voorspellen kleureffecten van de verf is iedere schoen uniek,” zegt Carlo Ferilli, eigenaar van de Carlo Ferilli Agency dat het merk Replay in Nederland via eigen winkels verkoopt. “Het resultaat is een karakteristieke, vintage uitstraling die het imago van Replay belichaamt.” Ferilli vertelt dat de schoenen voorlopig in beperkte oplage geleverd worden aan hoogwaardige mode- en schoenenwinkels. De collectie zal in een later stadium verder worden uitgerold. Liefhebbers kunnen kiezen uit drie kleuren voor dames en drie voor mannen. Zorg wel dat je een maat groter neemt; de schoenen zijn bij het wassen gekrompen!

www.replay.it
22 november 2006

 

25-jarig bestaan Replay

Italiaans jeansmerk Replay viert dit jaar zijn 25-jarig jubileum. Vorig jaar bezweek oprichter en voorzitter van de Fashion Box Group Claudio Buziol aan de gevolgen van een hartaanval, maar een team van ontwerpers en directeuren timmert hard aan de weg om de visie van Buziol in stand te houden. “Wij zijn erg betrokken bij de toekomst van het bedrijf, omdat Claudio onze mentor en de drijfkracht achter het merk was,” zegt de huidige voorzitter van Fashion Box, Attilio Biancardi, in een interview met Women's Wear Daily.

Biancardi en CEO Marco Bortoletti, die een aandeel van 10 procent in Fashion Box heeft, hebben de uitbreiding van het bedrijf voortgezet. De omzet is in 2005 met meer dan 30 procent naar €310 miljoen gestegen, vergeleken met €230 mijoen in 2004. “Wij verwachten een tweecijferige groei in 2006,” zei Biancardi. Hij rekent op de uitbreiding van Replay's wereldwijde retailnetwerk en de herintroductie van het merk in de VS om de winst in 2006 te stimuleren. Het bedrijf heeft zojuist Thierry Andretta – een jeugdvriend van Buziol - benoemd als voorzitter van Replay Amerika.

Andretta vertelde WWD dat het bedrijf van plan is om dit jaar wereldwijd 30 winkels te openen, waarvan zes in de VS. De voorjaar/zomer collectie zal niet alleen in eigen winkels verkrijgbaar zijn, maar ook in 54 multibrandwinkels in de VS. Volgend seizoen zal dat aantal oplopen naar 100 verkooppunten. “Het merk heeft enorm veel potentieel in de VS, waar het bewustzijn van het merk nog sterk is,” zei Andretta, en voegde daaraan toe dat de Replay winkel in New York vorig jaar een omzetstijging van 36 procent genoot vergeleken met 2004, die weer een de omzet ten opzichte van het jaar daarvoor met 40 procent zag stijgen.

Ondanks Buziol's besluit in 2003 de groothandeldistributie in de VS te beëindigen, gelooft het nieuwe management in een nieuwe strategie. “Je moet gewoon op bepaalde locaties en in bepaalde winkels beschikbaar zijn,” zei Biancardi. Fashion Box heeft wereldwijd ruim 6,000 verkooppunten, ook voor de nieuwe, trendy We Are Replay lijn.

Wereldwijde expansie is ook een prioriteit geweest. Vorig jaar opende Replay 25 nieuwe winkels in onder andere Lissabon, Venetië, Moskou, Londen, Praag en Hong Kong . In 2006, komen Dublin , Cairo en Ankara daarbij. Biancardi onderhandelt momenteel ook met een potentiele partner in China om daar nog 30 winkels te openen. Denim blijft de bestseller van Replay en vertegenwoordigt ongeveer 50 procent van de totale omzet. Prijzen van Replay variëren van $160 tot $300, en voor We Are Replay betaalt met tussen $345 en $800.

www.replay.it
12 januari 2006

 

Omzetgroei Replay

Replay's moederbedrijf heeft voor 2004 een omzet neergezet van € 230 miljoen. Fashion Box Group SPA heeft hiermee een stijging van 15% gerealiseerd. Dit jaar wordt eveneens een stijgende lijn verwacht, deze moet de € 280 miljoen volmaken.

Een derde van de inkomsten is afkomstig vanuit het eigen land, de rest (67%) wordt gegeneerd buiten de Italiaanse grenzen. De merken E-play, Replay, Replay & Sons en We Are Replay vormen het volledige labelpakket van Fashion Box. Hiermee is het volledige gamma van dames-, heren- en kindermode verzorgd.

In de komende maanden staan vijf nieuwe winkelopeningen op het programma. Hieronder zijn in ieder geval de steden Los Angeles en Bangkok. De merken van Fashion Box worden op 6.200 punten verkocht, maar een groot deel van de verkoop vindt ook plaats in 200 one brandstores. Hiervan zijn 50 eigendom van de Italiaanse firma, de overige 150 worden gerund door franchise partners.

De familie Buziol bezit 90% van de onderneming. De overige 10% is in handen van Marco Bortoletti. Sinds de plotselinge dood van voorzitter Claudio Buziol, is het management tijdelijk in handen van vice-voorzitter Attilio Brancardi en de lang zittende voorzitter van bestuur, Marco Bortoletti.

www.replay.it
19 april 2005

 

Replay lanceert nieuwe lijn

Het populaire Italiaanse merk Replay presenteert volgende week op de Pitti Uomo modevakbeurs in Florence een nieuwe kledinglijn die We R is gedoopt. We R brengt een heren- en damescollectie geïnspireerd op vintage modellen en stukken die in een limited-edition zijn uitgebracht.

De collectie is dus deels gebaseerd 24 jaar Replay-geschiedenis, maar heeft wel een hedendaagse uitstraling. We R ligt voorjaar 2004 in de winkels en in deze eerste collectie zijn onder andere met de hand beschilderde en gemaakte T-shirts opgenomen en genummerde spijkerbroeken. In eerste instantie is de lijn alleen verkrijgbaar in Groot Brittannië, Frankrijk, Italië en Scandinavië.

12 juni 2003
www.replay.it

 

Replay komt met meer accessoires

Het Italiaanse merk Replay zit bordevol goede voornemens voor 2003. Het sportswear en casual merk zal begin volgend jaar het accessoire assortiment wat begon met tassen en koffers verder uitbreiden.

Het merk zegt tevens meer te gaan doen in de cosmetica sector. Reply zal zo meer klanten kunnen bedienen die zich met het label identificeren. Voor het bedrijf is het belangrijk om zo de omzet te verhogen, onlangs moest Replay de verwachting naar beneden bijstellen door de ongunstige ontwikkelingen in het laatste kwartaal van 2002.

www.replay.it
28 december 2002

 

Replay's Fashion Box gaat naar 230 miljoen omzet

Het Italiaanse Fashion Box, moederbedrijf van het merk Replay, verwacht dat haar omzet over 2002 met 10 procent zal stijgen naar 230 miljoen euro. Over 2001 behaalde het bedrijf een omzet van 206 miljoen euro, 13 procent meer dan het jaar daarvoor. De netto winst bedroeg over 2001 4 miljoen euro.

Jeans label Replay is veruit de belangrijkste omzet maker. Fashion label E-play is op dit moment goed voor acht procent van de verkopen. Van de 206 miljoen euro omzet werd bijna 70 procent in het buitenland behaald, met name in Europa. De organisatie is druk doende met de uitbreiding van haar activiteiten buiten de eu zone. Zo liggen er vergevorderde contacten voor de Japanse markt. De Verenigde Staten zijn in 2003 aan de beurt.

12 mei 2002
www.replay.it

 

REPLAY DONNA WINTERCOLLECTIE 2002/2003

Gedecideerd en veeleisend, maar niet minder vrouwelijk en altijd sensueel
Het modethema "Work" uit de nieuwe Replay Donna wintercollectie 2002/2003 brengt authentieke stoffen en moderne materialen bij elkaar in een stoer en vrouwelijk beeld. Er komen echte blikvangers in voor, waaronder materialen die met meerdere lagen zijn bedrukt. En of de belijning nou los en relaxt is, of lichaamsvolgend strak, de slacks hangen even gevaarlijk laag op de heup als de rokken dat doen. Shirts en jacks zijn rijkelijk voorzien van details, waaronder ingeslagen studs en contrasterende stukken stof.

Het seizoen van grote modeshows is weer aangebroken. Vele shows worden gegeven door bijna alle merken.

De shows zijn soms erg spectaculair, en lijken weleens acrobatische acts. De foto links is een moment van de Replay collectie introductie.

Grote rivets, ritsen en lage heuplijnen, zijn illustratief voor het "Motorcycle Queen"-thema, waarin het kenmerkende mortorjack model stond voor nieuwe impressies in tees en sweats.

Hybride polyurethane prints, scherpgesneden silhouetten, speciale aandacht voor detailleringen en voeringen, contrasten met corduroy en cappuchons, zijn allemaal onmisbare ingrediënten voor deze ruige en medogenloze vrouwelijke look. Behalve denim en waxed satijn, zijn imitatie leren broeken sterk aanwezig.


"City" is een meer verfijnd en zakelijker Replay Donna modethema voor volgend winterseizoen. Semi-klassieke slacks met bijna mannelijke snit blinken uit in vrouwelijk materiaalgebruik. Vaak met stretch en in diverse innovatieve wassingen.Het kleurpalet is hier net zo donker als een midwinterse dag en bestaat uit grijzen en bruinen, blauwen en paarsen. Tees zijn niet langer alleen in katoen verkrijgbaar, maar juist ook in aktuele alternatieven. Hemdjurken zijn door het gebruik van strenge kraagjes en manchetten typisch mannelijk in vormgeving, het gekozen materiaal is een mix van fluweel met krijstreep. Decoratieve blouses met handmatige verwerkingen en delicate borduursels brengen frivoliteit aan.

In de "Vintage"-lijn van Replay Donna is het denim dat de klok slaat. Denim met een scala aan ongekende wassingen, fluwelen applicaties op een ondergrond van denim of contrasterend fluweel, yarn-dyed denim, of leer op denim. Basic wordt mode, met name in de scherpgesneden fits, prints en botanische borduursels. Vintage tops bestaan uit thermo garens en zware jerseys, imitatie bont siert cappuchons en halslijnen. Er is veel aandacht voor variatie in de vormgeving, zoals bijvoorbeeld te zien is aan de opgezette stukken op de mouwen. "Cabaret" tenslotte, is een sexy Reply Donna modethema waarin de ultra uitdagende fits zijn geïnspireerd op corsetten uit de jaren dertig. Belijningen van tees, tops en shirts, lijken werkelijk naar het corset gesneden of zijn slechts een trompe l'oeil effect. Geprinte kantmotieven en flashy juwelen maken het delicate sexy beeld compleet.

Replay Uomo wintercollectie 2002/2003

Verder dan basic In deze mannenmode wintercollectie van het Italiaanse jeansmerk Replay worden respectabele stoffen zó enorm toegetakeld, dat alleen de sterkste en kwalitatief meest hoogstaande garens de verschillende finishes en bewerkingen kunnen doorstaan.
Bomberjacks, broeken, sweats en shirts, zijn door de revisie gehaald en bieden nieuwe interpretaties van traditionele modellen die met evenveel kracht en overtuiging het seizoen binnenstormen als de oude bekenden. Denim, bull denim, sterk velours en gecoate, verweerde satijnen, zijn veel gebruikte materialen. Comfort en bescherming zijn een gegeven, maar op een wijze die aan elk item echtheid en authenticiteit verleent.

"Work" is een modethema waarin motorcross model staat voor kleren waarin onvermoeibare, hardwerkende en hardspelende mannen zich goed in voelen. De broeken lijken welhaast te smeken om een lange en ruige werkdag: ruim, comfortabel en klaar voor wat je maar wil. De meer formele en semi-klassieke slacks zijn levendig in vormgeving en stijl. Sweats en tees zijn zowel functioneel, als bijzonder, en de hemden komen in een scala aan innoverende combinaties van verschillende stoffen, prints en embroidery. Uitgevoerd in diepe uni kleuren. Klassiek en exclusief garengeverfd. De Replay Uomo wintermodekleuren zijn ondermeer echte blauwen, bruinen en flessengroen.

Bekijk meer collectieomschrijvingen voor de winter 2002/2003. Klik hier.