Mode|Opinie

De mode-loopbaan van Victoria Beckham: van popster tot aanzien in Parijs

Toen Victoria Beckham in 2008 haar modemerk lanceerde, was de ontvangst op zijn best 'beleefd' en op zijn slechtst 'sceptisch'. De voormalige Spice Girl, die ontwerpster werd, werd destijds meer gezien als een muze voor de roddelpers dan als een creatief visionair. Ze was een vrouw die werd gedefinieerd door haar onberispelijke haar, torenhoge...

bezig met laden...

Mode

‘Dresscode’ stelt gerust: kledingcodes zijn voor altijd

Na jaren van fantaseren brengen Paleis Het Loo en het Kunstmuseum Den Haag hun mooiste stukken samen in één deftige tentoonstelling: Dresscode. Een slim thema, want wat aan het hof begon als etiquette, leeft vandaag voort op de rode loper - en zelfs op straat. “De tentoonstelling draait niet om het koninklijke, maar om dat coderen”, stelt...

bezig met laden...

BusinessMember

Rapport Vestiaire Collective: tweedehandsmarkt groeit drie keer sneller dan de markt voor nieuwe producten

Volgens een nieuwe studie van het doorverkoopplatform Vestiaire Collective en de Boston Consulting Group zal de markt voor tweedehandsmode en vintage luxeproducten tot 2030 een volume van maximaal 360 miljard Amerikaanse dollar (ongeveer 309 miljard euro) bereiken. Ter vergelijking: momenteel bedraagt dit 210 tot 220 miljard Amerikaanse dollar...

bezig met laden...

Retail|Interview

Liberty London viert 150-jarig bestaan en stelt zichzelf de vraag: “Hoe blijven we voor altijd relevant?”

Liberty London is een icoon in de Britse detailhandel. Het onderscheidt zich van alle andere warenhuizen ter wereld. Het monumentale zwart-witte gebouw in Tudor-revivalstijl biedt een intieme en boetiekachtige sfeer, in plaats van een overweldigende megastore, en huist enkele van de grootste namen in mode en beauty. In 2025 viert Liberty,...

bezig met laden...