Retail|Interview

Kapten & Son ziet potentieel in het Verenigd Koninkrijk na succes in Europa

Kapten & Son begeeft zich op nieuw terrein. Het Duitse reismerk is klaar voor een nieuwe vlucht in het Verenigd Koninkrijk, waar het in Londen zal landen met zijn eerste regionale flagshipstore. Na het succes in de retailmarkt van continentaal Europa, met winkels in Frankfurt, Wenen en Amsterdam, richt medeoprichter en CEO Johannes Theobald zijn...

bezig met laden...

Member
Mensen

Mede-oprichter Balr. vertrekt, kon het merk niet terugkopen

Ralph de Geus zal geen onderdeel zijn van het mogelijk volgende hoofdstuk van Balr. Het merk ging halverwege juli failliet en werkte sindsdien aan een doorstart. In een LinkedIn-post geeft De Geus aan definitief afscheid te nemen van het merk. Het is op dit moment niet duidelijk of een doorstart voor het merk in zijn geheel definitief is...

bezig met laden...

Business|Reportage Member

Het 'Prato systeem: Italiaanse hart van de fast fashion, een slagveld voor de Chinese maffia

Toen Zhang Dayong in een plas bloed op een trottoir in Rome werd gevonden, getroffen door zes kogels, leek er geen verband te zijn met Prato, het hart van de Italiaanse textielindustrie. Maar een 'oorlog om de kledinghanger' woedt in deze stad ten noorden van Florence. Deze oorlog verandert het grootste kledingproductiecentrum van Europa, een...

bezig met laden...

Mode

Amerikaanse cowboylaarzen onder druk door belastingen op Zuid-Afrikaans struisvogelleer

Een ongewone consequentie van de douanetarieven van Donald Trump: 'Made in USA' cowboylaarzen worden vanaf 7 augustus getroffen door een importheffing van 30 procent, gericht op Zuid-Afrika. Zuid-Afrika produceert de overgrote meerderheid van het struisvogelleer dat zo geliefd is voor deze laarzen. De meest prestigieuze merken in Texas, die dit...

bezig met laden...