Retail

Hyperlokaal, hyperfysiek, hyper-engaging: het volgende hoofdstuk in retail

Als 2025 ons iets heeft geleerd, is het dat retail zich volledig heeft vernieuwd. De winkel is niet langer alleen een plek om iets te kopen. Het is een canvas, een podium, een laboratorium en een speeltuin ineen. De slimste ruimtes werden dit jaar benaderd als ecosystemen. Elk contactmoment werd onderdeel van een verhaal, ontworpen om aandacht,...

bezig met laden...

Beurzen|Interview

Wonderland: Achter de schermen met de oprichters van de Britse lingeriebeurs

Lingerie is een lucratieve sector in het Verenigd Koninkrijk. Volgens Grand View Horizon bedraagt de omzet van de markt 4,5 miljard Amerikaanse dollar in 2024. De verwachting is dat dit oploopt tot 8 miljard Amerikaanse dollar in 2033. Ondanks de omvang is de regionale vertegenwoordiging voor deze categorie op vakbeurzen vrij schaars. Dit gat in...

bezig met laden...

Retail

Achter het retailsucces van de Demer in Eindhoven

Eindhoven werd door vastgoedadviseur CBRE uitgeroepen als de beste winkelstad buiten de randstad, met de Demer als topstraat. Analisten van het bureau zagen een stijgend aantal bezoekers, koopkrachtig publiek, verrassend weinig leegstand en een gezonde mix van lokale boetieks en internationale namen. Wat ging er vooraf aan het succes? Dertig...

bezig met laden...

Business|Opinie Member

Wat AI-experts en -liefhebbers verwachten voor mode en retail in 2026

2026 nadert snel. FashionUnited vraagt zes AI-experts wat zij verwachten van kunstmatige intelligentie in de mode en retail: AI-voorspellingen voor mode en retail in 2026 1. Carmen Martínez Ferrer, senior data-analist bij Farfetch en oprichtster van @thedatafashionbrief Als senior data-analist bij luxe webshop Farfetch integreert ze AI in...

bezig met laden...