Retail|ACHTERGROND

Van prikkelstress naar plezier: Een gids om de winkel neuro-inclusiever te maken

Hoe vaak kijkt een retailer naar diens eigen winkel door de lens van een neurodivergent persoon? Een ondernemer hoef je niet te vertellen dat een prettige en gastvrije omgeving goed is voor de omzet, maar wat een prettige omgeving is voor neurodivergente personen kan nogal verschillen van de winkelconcepten die op dit moment in de winkelstraat...

bezig met laden...

Mensen

Silvia Venturini Fendi treedt terug als creatief directeur

Silvia Venturini Fendi legt de creatieve leiding van het Italiaanse modehuis neer. De ontwerpster, die de derde generatie van de Fendi-familie vertegenwoordigt, neemt per 1 oktober de rol van erevoorzitter op zich. Dit maakt het modehuis, onderdeel van de Franse luxegoederengroep LVMH, maandagavond bekend. In deze functie richt zij zich op de...

bezig met laden...

BusinessMember

Ondanks omzetdaling: Takko meldt resultaatverbetering in eerste halfjaar

Duitse textieldiscounter Takko Fashion heeft in de eerste helft van het boekjaar 2025/26 te maken met een lichte omzetdaling. Het aangepaste bedrijfsresultaat is echter hoger dan in dezelfde periode vorig jaar. Volgens een maandag gepubliceerd persbericht boekt de retailer onlangs ‘aanzienlijke vooruitgang bij de implementatie van zijn...

bezig met laden...

Cultuur

‘Sculpting the Senses’: thuiskomst van Iris van Herpens grensverleggende mode

De ontwerpen van Iris van Herpen zijn thuisgekomen. Zo klinkt het tijdens de perspreview van de tentoonstelling ‘Iris van Herpen: Sculpting the Senses’ in Kunsthal in Rotterdam. De Nederlandse ontwerper wordt internationaal erkend als een pionier voor haar werk dat mode, technologie, kunst en wetenschap combineert, maar een Nederlandse...

bezig met laden...