Business

Impact boven label: Kuyichi legt uit waarom het (nog) geen B Corp is

Steeds meer merken krijgen een B Corp certificering. Dankzij vernieuwingen bij B Corp moeten bedrijven met de certificering zich binnen een bepaald aantal jaren weer opnieuw laten certificeren en verbeteringen aantonen. Nederlands duurzaam modemerk Kuyichi is echter geen B Corp, streeft daar op dit moment niet naar en is heel transparant over de...

bezig met laden...

Member
Mode|Interview

Hoe Berlin Fashion Week succesvol van strategie verandert

8:20 uur, Berlin Mitte: Christiane Arp en Scott Lipinski zitten aan het ontbijt in de elegante eetzaal van Hotel Royal Château, waar ook de internationale gasten uit de mode- en mediawaereld verblijven. Elke ochtend, voordat de drukte van de modeweek losbarst, ontmoeten de voorzitter van de raad van bestuur en de directeur van Fashion Council...

bezig met laden...

Retail|REPORTAGE

Winkelstraat onder de loep: het geheim van de Snellestraat in Den Bosch

Wie voor het eerst door Den Bosch wandelt, wordt misschien al snel aangetrokken door de drukte van de Markt of de charme van de Uilenburg. Maar wie écht op ontdekkingstocht gaat, vindt net achter de Vughterstraat een klein, charmant straatje: de Snellestraat. Geen plek van haast, ondanks de naam, maar juist een gemoedelijk slenterstraatje vol...

bezig met laden...

Business|ACHTERGROND Member

De plus-size revolutie: wanneer mode zich aanpast aan de diversiteit van lichamen

De wereldwijde markt voor kleding in grote maten bereikt een nieuwe mijlpaal. Met een waarde van 314,5 miljard dollar (269,7 miljard euro) in 2024, zou deze markt tegen 2030 kunnen groeien tot 375,7 miljard dollar, volgens de laatste voorspellingen van Research and Markets. Deze groei, geschat op drie procent per jaar, weerspiegelt een...

bezig met laden...