Business

AI in Fashion: Hoe Otrium AI inzet voor robotica en contentcreatie

AI verovert in rap tempo de mode-industrie. Waar het ene bedrijf afwacht, loopt het andere voorop. Outletplatform Otrium gebruikt kunstmatige intelligentie zowel achter de schermen, in het magazijn, als aan de voorkant, met generatieve AI content. Co-founder Milan Daniels vertelt hoe dit het bedrijf sneller, slimmer en klantgerichter maakt én...

bezig met laden...

Member
BusinessMember

Nieuwe start voor Gaastra: wie is Clinton Großhandels-GmbH?

Vorige week kondigde Clinton Großhandels-GmbH de overname aan van de licentierechten van het Nederlandse merk Gaastra. De in het Brandenburgse Hoppegarten, aan de oostelijke rand van Berlijn, gevestigde ondernemingsgroep is tot nu toe vooral bekend van de merken Camp David en Soccx. De oprichting van het bedrijf, waaruit later Clinton Groß...

bezig met laden...

Business|Interview Member

Amerikaans sportmerk Fabletics versterkt wholesale in Europa

Naast de kernactiviteit, het digitale kledingabonnement, groeit Fabletics ook verder in de groothandel. De Amerikaanse aanbieder van athleisure-kleding mikt hiervoor op retailers als Peek&Cloppenburg. Ook samenwerkingen met sportscholen en realityster Khloé Kardashian vergroten de naamsbekendheid van het merk. Mark Ralea, General Manager...

bezig met laden...

Mode

Van vuilnis tot catwalk: Keniaanse ontwerpers transformeren afgedankte kleding tot kunst

In een stoffig steegje in het hart van de grootste openluchtmarkt van Kenia paraderen modellen over een geïmproviseerde catwalk. Ze dragen gedurfde, geüpcyclede outfits, gemaakt van afval van vuilstortplaatsen en restpartijen van de markt. Het is het bewijs dat zelfs afval kan schitteren. Jaarlijks vinden duizenden tonnen gebruikte kleding uit...

bezig met laden...