Mode

Hoe de Belgian Fashion Awards onthullen waar Belgische mode naartoe gaat

Op 18 november treden in Antwerpen de Belgian Fashion Awards 2025 aan. Hét moment waarop de Belgische mode-industrie zich collectief toont en een reflectie wordt van waar de modesector naartoe beweegt. Dit artikel is geschreven door Daphne Dorgelo. Het moment is uitgegroeid tot een graadmeter: een manier waarop de Belgische mode-industrie...

bezig met laden...

Retail

Amsterdam, voorbij de hype: de markt die Spaanse merken verleidt en op de proef stelt

Het is inmiddels meer dan vier jaar geleden dat ik van Spanje naar Amsterdam ben verhuisd, en daardoor begrijp ik heel goed wat deze stad zo aantrekkelijk maakt voor zowel Spaans talent als merken. De stad is overzichtelijk, het leven speelt zich af tussen grachten en fietsen, en er is een balans tussen traditie en vernieuwing. Dit, samen met...

bezig met laden...

Mode

Geen wassing, geen filter: de rauwe en authentieke denim-fix van Gen Z

Raw denim, een nieuwe vorm van erfgoed, maakt een comeback onder invloed van Gen Z. Deze generatie wordt gedreven door een verlangen naar directheid, authenticiteit en zelfexpressie. Tegen de achtergrond van de huidige meervoudige crises verzetten jongere, merk-onafhankelijke generaties zich tegen snelle trendcycli. Ze omzeilen marketingtrucs om...

bezig met laden...

BusinessMember

Verlies Wehkamp Retail Group verder toegenomen in boekjaar 2024-2025

Het moederbedrijf van online platform Wehkamp, Kleertjes.com en Union River heeft in het boekjaar 2024-2025 het verlies zien toenemen en de omzet verder zien teruglopen. De grote toename van het verlies wordt echter toegeschreven aan eenmalige posten. Zonder deze eenmalige posten zou het verlies relatief gelijk liggen met een boekjaar eerder, zo...

bezig met laden...