Retail|ANALYSE

Luxe in China: Hoe 'The Louis' van Louis Vuitton inspeelt op veranderende consumentenbehoeften

Het fenomeen is wereldwijd waarneembaar. Onder invloed van de economische omstandigheden wenden consumenten zich af van materiële aankopen en geven soms de voorkeur aan ervaringen. Initiatieven zoals 'The Louis' van Louis Vuitton in Shanghai roepen de vraag op naar de effectiviteit van deze wending. Gaat het om een langetermijnstrategie voor...

bezig met laden...

Mode|OPINIE

'Made in Italy' redden: Merkcredibiliteit en storytelling zijn essentieel

'Made in Italy' staat de laatste dagen in het middelpunt van de belangstelling. Niet alleen vanwege de heffingen die, ondanks de overeenkomst tussen de Verenigde Staten en de Europese Unie, veel sectoren benadelen. Maar ook en vooral vanwege de kwestie van uitbuiting. Bedrijven hebben moeite om de hele toeleveringsketen, leveranciers en...

bezig met laden...

BusinessMember

Textielrecycler I-did maakt doorstart

Positief nieuws voor I-did. De textielrecycler die begin juli failliet werd verklaard werkt aan een doorstart. Een woordvoerder bevestigt dit nieuws aan FashionUnited. “Na een periode van onzekerheid kunnen we nu eindelijk delen dat i-did zal blijven bestaan. Dat is geweldig nieuws en daar zijn we ontzettend dankbaar voor. Dankzij de steun van...

bezig met laden...

Business|Interview Member

Nieuwe fase voor refurbisher 95percent: uitbreiding naar kleding en groei via e-commerce

Het Nederlandse bedrijf 95percent, sinds zijn oprichting in 2021 bekend van het opknappen en verkopen van geretourneerde schoenen en accessoires, breidt uit naar de kledingmarkt. Tegelijkertijd sluit het bedrijf binnenkort zijn enige fysieke winkel aan de Langestraat in Amersfoort. Oprichter Daan van Engelen licht de strategische keuzes van het...

bezig met laden...