Business|Opinie

Wat AI-experts en -liefhebbers verwachten voor mode en retail in 2026

2026 nadert snel. FashionUnited vraagt zes AI-experts wat zij verwachten van kunstmatige intelligentie in de mode en retail: AI-voorspellingen voor mode en retail in 2026 1. Carmen Martínez Ferrer, senior data-analist bij Farfetch en oprichtster van @thedatafashionbrief Als senior data-analist bij luxe webshop Farfetch integreert ze AI in...

bezig met laden...

Member
Mensen|Interview

Ontwerper en coach: Max Zara Sterck helpt creatieven hun richting terug te vinden

Ontwerper Max Zara Sterck werkte voor diverse grote modehuizen zoals J.W. Anderson en Alexander McQueen en showde met haar eigen gelijknamige merk twee keer op Amsterdam Fashion Week. Hoewel haar naam steeds meer verankerd raakt in de mode-industrie, heeft ze daarnaast ook nog een andere business: coaching van jonge creatievelingen en het geven...

bezig met laden...

Mode|Interview

Bij een tas telt óók de binnenkant: Kaai oprichter Helga Meersmans over de functionele luxe working bag

Dat er nog steeds gaten in een overvolle markt te vinden zijn blijkt wel uit het succes van het Belgisch tassenmerk Kaai. In plaats van de loep op luxueuze uitstraling te leggen, pakten oprichters Helga Meersmans en Ine Verhaert het interieur aan. Een interview over de (semi-)luxe werktassen en de groei die ontstond uit de over het hoofd geziene...

bezig met laden...

Business|Interview Member

Hoe inkopers FW26 bestellen: Brandstof

Brandstof Fashion in Amersfoort begon als herenzaak in 2018, met het doel om de Nederlandse man bij de mode te houden. Inmiddels is de zaak uitgebreid met een volwaardige damesafdeling. FashionUnited sprak oprichter en directeur Jurriën Jansen over het introduceren van nieuwe stijlen aan de Nederlandse man en het balanceren tussen vernieuwing en...

bezig met laden...